REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. ledna 2016 a ruší platnost předchozích
reklamačních pravidel. Tento reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího nebo jako
dokument na internetových stránkách www.bioseptik.cz
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Tento reklamační řád byl zpracován podle zákona č. 513/1991 Sb., Obchodní zákonník ve
znění pozdějších předpisů (dále jen "obchodní zákoník") a v souladu se zákonem č.
250/2007 Sb., O ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a vztahuje se na zboží,
u kterého jsou v záruční době uplatněna práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále
jen "reklamace"). Tento reklamační řád upravuje způsob a místo reklamace, postup při
řešení reklamace a způsob provádění záručních oprav. Týká se zboží a služeb
prodávaných prodávajícím kupujícím. Stížnosti jsou podávány v souladu s těmito
zásadami pro vyřizování stížností, s výhradou právních předpisů a práv spotřebitelů
1.2. Prodávajícím je Ing. Vladimír KUREK Strojnícka 10 080 06 Prešov, Společnost je zapsána u Okresního úřadu v Prešově, číslo živnostenského rejstříku: 707-5727, IČO: 14366207 (dále jen “prodávající“).
1.3. Kupujícím je fyzická osoba způsobilá k právním úkonům nebo právnická osoba, která
projevila zájem o koupi zboží prostřednictvím e-shopu a uzavření kupní smlouvy s
prodávajícím ohledně zboží nabízeného prostřednictvím e-shopu, a která za tímto účelem
řádně vyplnila a odeslala závaznou objednávku prostřednictvím e-shopu a doručila ji
Prodávajícímu.
2. POUČENÍ O PRÁVU KUPUJÍCÍHO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
2.1. Platí při nákupu v e-shopu na webu www.bioseptik.cz
2.2. Odesláním objednávky prodávajícímu kupující stvrzuje, že prodávající splnil své
informační povinnosti včas a řádně podle ustanovení § 3 zákona č. 102/2014 Sb., o ochraně
spotřebitele při prodeji zboží nebo služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo
smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího a o změně některých zákonů (dále jen
„zákon č.102/2014 Z. z.“).
2.3. Podle ustanovení § 7 zákona č. 102/2014 Sb. má kupující právo odstoupit od uzavřené
smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží a je nutné, aby v této lhůtě
bylo oznámení o odstoupení od smlouvy zasláno prodávajícímu nejpozději poslední den
lhůty. Kupující má právo rozbalit a otestovat zboží obdobným způsobem jako při obvyklém
nákupu v kamenné prodejně po převzetí. Testování však neznamená začít zboží používat a
po několika dnech jej vrátit prodávajícímu. Kupující nesmí bez souhlasu prodávajícího
odstoupit od smlouvy u zboží, které je určeno výhradně pro jednoho spotřebitele nebo
které vzhledem ke svým vlastnostem nelze vrátit. Kupující uplatňuje své právo na
odstoupení od smlouvy písemně, na adrese Ing. Vladimír Kurek, Strojnícka 10, 080 06
Prešov. Odstoupení od smlouvy (Model TU) musí obsahovat ID kupujícího, datum
objednávky, přesnou specifikaci zboží, číslo účtu, kam zaslat vrácenou cenovku. Kupující je
povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží spolu s
příslušenstvím včetně dokumentace, návodu, záručního listu apod., případně je předat
prodávajícímu nebo osobě prodávajícím pověřené k převzetí zboží (§ 10 odst. 1 zákona č.
102/2014 Sb.). Neposílejte nám zboží na dobírku, protože dobírku nepřevezmeme – náklady
na vrácení zboží nese kupující.
2.4. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a dodá prodávajícímu zboží, vrátí
prodávající kupujícímu již zaplacenou kupní cenu za zboží uvedené na faktuře nebo její
části do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od kupní smlouvy a dodání zboží
prodávajícímu bezhotovostním převodem na účet kupujícího určený kupujícím.
2.5. Pokud zboží plně splňovalo deklarované požadavky na jakost a nebylo vadné, vrátí
kupující zboží na své náklady.
2.6. V případě, že kupující nesplní jakoukoliv povinnost uvedenou ve Všeobecných
obchodních podmínkách a těchto Reklamačních podmínkách, není odstoupení od Kupní
smlouvy platné a účinné a prodávající není povinen vrátit kupujícímu kupní cenu a
zároveň má nárok na náhradu nákladů spojených s odesláním zboží zpět kupujícímu.
2.7. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil se Všeobecnými obchodními
podmínkami a těmito Obchodními podmínkami a plně s nimi bez výhrad souhlasí.
3. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
3.1. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Obecná zákonná záruční
doba je 24 měsíců. V rámci zákonné záruční doby se reklamace řídí zákonem č. 40/1964
Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, s přihlédnutím k tomuto
reklamačnímu řádu. Při předloužené době se reklamace řídí výhradně tímto Reklamačním
Řádem.
3.2. Kupující je povinen bezprostředně při dodání vizuálně překontrolovat spolu s
dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost obalu, poškození obalu) podle
přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve
shodě s Kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo mechanicky poškozená.
Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození
popsat v prodávajícím protokolu přepravce.
3.3. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit elektronickou poštou
(e-mailem) na adresu: info@bioseptik.sk, sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento bez
zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečné reklamace
neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky dává prodávajícímu možnost prokázat, že se
nejedná o rozpor s Kupní smlouvou.
3.4. Místo pro uplatnění reklamace je: Ing. Vladimír Kurek, Srojnícka 10, 080 06 Prešov. Zboží
lze reklamovat i osobně.
3.5. Reklamované zboží doporučujeme zaslat jako pojištěný balíček. K reklamovanému
zboží je třeba přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis vady a dostatečné a
správné kontaktní údaje na kupujícího. Všechny zásilky zasílané kurýrem typu: "hradí
příjemce" budeme odmítat a posílat zpět. O přijetí a řešení reklamace Vás budeme
informovat telefonicky nebo e-mailem (dle údajů ve Vaší objednávce nebo na přiloženém
průvodním dopise, neručíme za špatně uvedené kontaktní údaje).
4. ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
4.1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Není-li oprava možná a
povaha vady nebrání obvyklému používání, může se prodávající s kupujícím dohodnout
na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat. V
případě nemožnosti vyřízení reklamace žádnou z uvedených možností, bude kupujícímu
vystaven dobropis.
4.2. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně
používána jako věc bez vady, prodávající nabídne kupujícímu výměnu vadného zboží za
zboží se stejnými nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.
4.3. Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30
dnů ode dne uplatnění reklamace kupujícím.
4.4. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace.
V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Pokud byla reklamace
vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží.
4.5. Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď
telefonicky nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení
automaticky zasláno na adresu kupujícího na náklady prodávajícího. Pokud bylo zboží
reklamováno osobně, kupující je povinen si po vyřízení reklamace zboží vyzvednout na
místě, kde uplatnil reklamaci.
Schválil Ing. Vladimír Kurek, Majitel
Vypracováno v souladu se zákonem č.j. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, zákonem č.j. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 250/2007 Sb. 102/2014 Sb. O ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů a zákonem č.j. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů.